Snart Påsk

Ja  så kom Påsken lika snabbt i år med....
Men i år har jag iaf skaffat ett påskris satt fjädrar i
och letat upp ungarnas alla kycklingar hönor och tuppar de fått av Mormor/min Mamma :-)
Pyntat hela verandan ... o ännu mera fjädrar som jag satt i diverse glasflaskor
jag så galet samlar på, för de har fin färg eller vacker form!
Tvättat nästan alla fönstrena "nästan" jag ska fortsätta imorgon...



Påskharen var den som kom med äggen fulla av godis ....
det sa min Mormor till mig när jag var sisådär tre fyra år!
Och varje Påsk tänker jag på min Mormor och på hur hon
fick mig att koppla ihop Påsken med Påskharen
en stark känsla av att hon ser mig nu från sin himmel!
Kram Mormor jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0